Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δραστηριότητα για παιδιά με σωματικες-κινητικές αναπηρίες



ΔΗΜΟΣΙΟ  Ι.Ε.Κ.
Ειδικότητα: Προσχολικής αγωγής, ημερήσιας φροντίδας παιδιών με ειδικές ανάγκες
 ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
ΈΤΟΣ 2012


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ



‘’ Πηδώ –χοροπηδώ ’’



Περιγραφή δραστηριότητας:
     Τοποθετούμε 2 καρέκλες σε απόσταση μεταξύ τους   
και δένουμε μια μακριά χρωματιστή κορδέλα από τη  μια καρέκλα στην άλλη ή βάζουμε δύο παιδιά να σταθούν στην ίδια ευθεία και σε απόσταση μεταξύ τους κρατώντας στα χέρια τους την κορδέλα από τις άκρες της. Έπειτα, όλα τα παιδιά μπαίνουν στην σειρά και ένα-ένα περνούν πάνω από τη κορδέλα πηδώντας. Η κορδέλα βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το έδαφος για να μπορούν τα παιδιά με κινητικά προβλήματα να πηδούν πάνω από την κορδέλα. Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να συνοδεύεται και από ένα μουσικό χαρούμενο κομμάτι, δίνοντάς της έναν μουσικό ρυθμό. Το παιδί μαθαίνει να κάνει άλματα. Το άλμα είναι η απόκτηση απόστασης προς τα εμπρός και η απόκτηση ύψους και βάθους. Τα άλματα ιεραρχούνται σε απλά, δύσκολα και σύνθετα.

 Άλματα:
- από το ένα πόδι στο άλλο
- από το ένα πόδι στα δύο
- από τα δύο πόδια στα δύο, εμπρός

Υλικά: κατάλληλος χώρος, μουσικό cd (με παιδικές μελωδίες), μακριές χρωματιστές 
           κορδέλες,2 καρέκλες.

ΣΤΟΧΟΙ:
-      Να αποκτήσουν φυσικές  ικανότητες
-      Να μάθουν να ελέγχουν το σώμα τους και να βάζουν δύναμη για ώθηση
-      Συντονισμός χεριών με τα άλλα μέλη του σώματος
-      Να ακλουθούν τους κανόνες του παιχνιδιού
-      Να κατανοήσουν έννοιες όπως πάνω – κάτω, ψηλά-χαμηλά,
-      Να τοποθετήσουν τον εαυτό τους στον χώρο
-      Να αποκτήσουν κινητικές δεξιότητες
-      Να μάθουν το άλμα, το πηδηχτό βήμα, τους απλούς ή μεγάλους βηματισμούς
-      Σταθερότητα και ισορροπία του σώματός τους
 
Χρόνος διεξαγωγής της δραστηριότητας:
20-30 λεπτά, ίσως και παραπάνω από μισή ώρα.
Ο χρόνος εξαρτάται από το κινητικό επίπεδο των παιδιών, το προσωπικό ρυθμό του κάθε παιδιού , την επιθυμία και το ενδιαφέρον που θα δείξουν για την δραστηριότητα και το πόσο θα συνεργαστούν για την επίτευξη της δραστηριότητας αυτής.

Τ.Τ. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Γραφή Braille

Δυσλεξία