Στα αυτιστικά παιδιά/εφήβους εμφανίζονται τα παρακάτω:
-
-Προβλήματα επικοινωνίας
-
-Ανταγωνιστικότητα, ορισμένες φορές
-
-Βλέπουν το μικρό, όχι το γενικό
-
-Η μνήμη τους είναι διακεκομμένη
-
-Καλή μνήμη
-
-Τους αρέσει η ρουτίνα
-
-Παρακολουθούν όχι καλά προγράμματα στην τηλεόραση και επηρεάζονται από αυτά
-
-Υπερβολική προσκόλληση στον ένα γονέα και τέλεια αδιαφορία μετά
-
-Δουλεύουν τέλεια όταν κάνουν μια δουλειά
-
-Ανταποκρίνονται έντονα σε οσμές
-
-Δυσκολία στην εστίαση προσοχής
-
-Άκαμπτο τρόπο λειτουργίας της μνήμης
-
-Τάσεις απομόνωσης (με σύνδρομο Asperger)
-
-Ελάχιστα ενδιαφέροντα
- - Προσκολλώνται σε αυτά που τους ενδιαφέρει
-
-Διάσπαση
-
-Υπερβολικό εστιασμό στις λεπτομέρειες
-
-Έλλειψη της έννοιας του νοήματος
-
-Συγκεκριμένη σκέψη
-
-Δυσκολία συνδυασμού ιδεών
-
-Λεπτές κινητικές δυσκολίες
-
-Ακαμψία στη σκέψη
- - Φτωχή συμπεριφορά
-
-Έλλειψη φαντασίας
-
- Περιορισμένα παιχνίδια
-
-Αγγίζουν, καταλαβαίνουν την επιφάνεια των πραγμάτων
-
-Συναισθήματα όχι πολύ έντονα, χωρίς να μπορούν να τα εκφράσουν
-
-Βγάζουν εκδικητικότητα, θυμούνται και δεν ξεχνούν
-
-Προβλήματα στην προσωδία, δηλαδή μιλούν κοφτά ή τραγουδιστά ή ανεβάζουν τον
τόνο της φωνής τους
-
-Δυσκολία στην κρίση
-
-Δυσκολία στην μάθηση
-
-Δυσκολία στην μίμηση κινήσεων
-
-Μπέρδεμα των αριστερά-δεξιά, μπρος-πίσω, πάνω-κάτω
-
-Βιαστικές γρήγορες ματιές
-
-Παλινδρομικές κινήσεις
-
-Αδέξιες, μη χαριτωμένες κινήσεις
-
- Παράξενη στάση σώματος
-
-Έλλειψη φόβου για τον πραγματικό κίνδυνο
-
-Γέλιο-κλάμα ξεφωνητό χωρίς λόγο(Wing,1993;Γκονέλα,2007)
Στα αυτιστικά παιδιά/εφήβους δεν παρουσιάζονται τα
παρακάτω:
- -
Αίσθηση του κινδύνου
-
-Δεν λειτουργεί ο μηχανισμός διάκρισης του σημαντικού από το ασήμαντο
-
-Δεν αντιλαμβάνονται τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των άλλων
-
-Δεν συγχρονίζουν το βήμα τους όταν περπατούν με άλλους
-
-Αυτογνωσία
-
- Κίνητρα
-
-Ευκολία στους διαλόγους
-
-Δεν μπορούν να γράψουν διαγώνισμα.
Πρέπει να τους εξηγούμε τι θα γράψουν
-
-Βούληση, δηλαδή υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ αυτού που κάνουν και αυτού που
έχουν μέσα τους
-
-Δεν έχουν κυριολεκτική σκέψη ,π.χ. στην ερώτηση: τι είναι πορτοκάλι: απαντούν
:στρογγυλό, πορτοκαλί, όχι όμως φρούτο
-
-Δεν μπορούν να κάνουν γενίκευση και ταξινόμηση
-
-Αντίληψη της πραγματικότητας
- - Φαντασία
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου